PRESENTEM-NOS!

Hola companys de curs, soc Na Marta Bellpuig i Murtra. Tinc ja 65 anys, però em sento mes jove que mai.

He tingut una vida professional i familiar molt activa, això m’ha fet arribar a la jubilació en plena forma, però també ocupada.

La meva professió es Enginyer Tècnic Agrícola. Filla única, per tant, pubilla i propietària actualment d’una casa de pagès de la plana de Vic. Mil·lenària que portem el cognom des del 1219. igual que la casa Mas Bellpuig.

Estic casada amb el Carles i tinc 2 fills, la Joana i el Gerard.   Aquest ha decidit seguir amb la tradició familiar de pagesia, tenim una explotació agroecològica, de conreus de cereals antics, horta i elaborem pa a la mateixa casa amb forn de llenya.

Perquè explico tants detalls de l’explotació, perquè lliga amb el meu interès per els estudis de la Llengua Catalana.

Ser hereva d’una patrimoni familiar d’aquestes característiques no ha estat fàcil. Sovint una nosa, per la dificultat per mantenir-ho, guanyar-se la vida i no ser-ne esclau. Un bon dia em vaig plantejar que podia haver-hi de positiu en ell, mes enllà de les dificultats? i a través d’un Post-Grau de la Universitat de Girona sobre Significats i Valors Espirituals de la Natura, vaig descobrir que en la preservació i percepció hi havia la clau.

De tal manera que ara que m’he jubilat em dedico a compartir amb visitants, amics i clients, la grandesa del que encara persisteix. Paisatge, arbres centenaris, rescloses, pergamins, construccions… , conreus, etcc. I estudiant la història de la família i dels avantpassats, m’he adonat que preservar la llengua era una necessitat tant o mes gran que el patrimoni material. I que tenia que aprofitar ja que s’acosten persones,  amb visites guiades, per fer una bona pedagogia, tenir un bon llenguatge i coneixement.

Per això soc aquí, però com que estic molt enfeinada, començo  poc a poc. Amb una assignatura, Llengua Cultura i societat. Per anar-me familiaritzant amb la UOC i poder avançar.

Espero que tots m’ajudareu, ja que la meva formació acadèmica es llunyana, tot i que la professió  m’ha permès està bastant al dia amb les noves tecnologies.

Un debat en “%1$s”

1. Benvinguda, Marta! La teva trajectòria és molt interessant i el raonament que has fet per decidir estudiar aquest grau també. Estic segura que te’n sortiràs i que no només aprendràs sinó que ens faràs aportacions molt riques a la resta. És un plaer comptar amb tu en aquesta assignatura.
    Visibilitat:
    Públic